Daisypath Friendship tickers Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers Daisypath Happy Birthday tickers

Monday 22 October 2012

Tempat Kerja Hubby

Semalam hubby cuti. Macam biasalah, kalau pagi mesti bangun awal pastu ronda-ronda bandar Bintulu. Breakfast pagi kitaorang pekena dulu roti canai dengan ayaq teh tarik (aku jarang minum teh tarik tapi haritu tiba-tiba teringin). Bukan roti canai jer.. tengok pelayan tu anta makanan, nampak cam sedap, terus aku tanye, "meja sebelah makan ape tu"?? waitress jawap, "mee bandung". Sambil tersengeh kat hubby, aku order, "nak satu"..heheheh. hubby gelakkan jer aku makan banyak..

Lepas makan, since awal lagi, tak tau nak pegi mana, so hubby ajak la aku pergi kat tempat kerja dia. Aku pun jom ajelah.. nak gak tengok kat mana dia kerja. Rasa macam jauh jer perjalanan, tapi sebelum nie hubby cakap nk ke tempat kerja dia dalam 15 minit. Rasanya masa tu nak dekat setengah jam juga baru sampai.. Dengan pandangan mata yang menggoda(menggoda la sangat), aku tanya dia, bape laju huh bawak kete pagi-pagi?? dia pulak sengeh-sengeh. Ada satu lagi jalan lagi dekat..hmmm...yolah tu...

Hubby kerja kat dalam sana

Kamera memang kat tangan, tapi sebab leka berborak, tak sempat nak snap gambar banyak-banyak. Mula lah dia explain kat aku itu ini, itu ini.. jadi aku punya tourist guide..hehe. Siap tunjuk kedai kat mana dia selalu makan. Eee..mahal betul ada satu kedai makanan kat situ. hubby cite, nasi sepinggan, ayam seketul dengan kuah plus ais kosong total RM11. Cekik darah sungguh..

Pastu hubby cite lagi, ada satu kedai makan nie, ada pekerja pondan sorang. Selalu ngorat-ngorat.. pernah sekali masa hubby nak basuh tangan, pondan tu nyorok belakang tiang, pastu muncul. Sambil buat-buat manja, dier cakap, "nak nombor teleponnn". Gatay sungguh la hai pondan tu.. Terkejut hubby, kawan-kawan dier gelak-gelakkan jer..hahaha. Bila hubby cakap dah kawen dier tak caya..haha Sejak tu dah tak makan-makan dah kat kedai tu.. banyak kali hubby cakap geli..geli..hahaha

Masa otw balik tu, ada lah lalu satu kawasan perumahan. Terkejut aku tengok ada satu pak cik ni cuci kereta pakai spender jer..wakakakaka. warna merah lak tu. Rasa cam nak tangkap gambar, tapi takut dier kejar lak nanti..hahaha. Terbarai-barai aku laki bini gelak dalam kereta. Ayoo pak cik, nak tunjuk punggung yang gebu tu ker??haha. gambar tak elok lagi...huhu Sedey..


Balik tu, lepas dah rehat-rehat, pasang cite "Snow White Mirror Mirror". Comel sangat-sangat Snow White. Aku rasa cam familiar sangat muka dier tapi tengok kat cerita mana eh? Bila google baru tau, cite 'The Blindeside', dia berlakon sebagai adik perempuan yang jadi cheerleader tu. Comel-comel! Cite dah best, tapi prince tu lembik sangat lah. Lagi kuat Snow White dari dier..adoi.. Suka sangat fairy tale.. Tapi lagu dia yang last tu tak kena la.. "I believe..I believe..I believe..I believe..I believe..I believe..I believe..I believe..lalala~"

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...