Daisypath Friendship tickers Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers Daisypath Happy Birthday tickers

Saturday 2 March 2013

Hari ini dalam sejarah..

Sebenarnya bukan hari nie.. tapi pada 28hb Feb yg lepas.. bukan sejarah hidup aku..tapi sejarah hidup one of my best friend yg aku kenal sejak form 1 dulu yang berjaya buat cheesecake dengan jayanya..haha kelakar pun ade dengan minah sorang nie.. dier nie cucu kesayangan nenek.. kalau bab2 ke dapur nie memang dier tak reti.. biasanyer nenek dier yang masakkan. dah lama dah Fyqa suh aku ajarkan dier buat cheesecake nie. tapi sebab masing2 manjang sibuk jer, selalu postponed masa untuk jumpa. akhirnya, khamis lepas, tercapai jugak la hajat Fyqa nak berguru belajar buat cheesecake dengan aku.

Boleh dikira sejarah jugaklah dalam hidup aku sebab Fyqa lah student pertama aku. Ecehhh...dan2 jer aku jadi cikgu baking kan?hahaha selama nie aku duk pergi kelas kek jer..haha eloklah tu..kitaorg pun memang dah lama giler tak jumpa..last aku jumpa masa Fyqa datang majlis kahwin aku dulu. tu pun nak dekat 2 tahun yang lepas..huhu cepatnyer masa berlalu. bila ada kesempatan macam nie, barulah boleh jumpa n macam biasa lah..bila jumpa tu riuh berborak panjang..haha

Sebelum start tu kitaorang merayau dulu cari bahan2. Kalu tengok dalam gambar tu, kitaorang membaking kat ruang tamu umah aku.. alas surat khabar banyak2 siap2..hahaha. bukan apa, panas sangat dekat dapur tu..xde kipas.. berpeluh2 ketiak nanti..haha. Aku nie bukan lah pandai sangat buat kek tapi Alhamdulillah ada jugaklah sikit ilmu membaking. dapatlah aku turunkan sedikit ilmu kepada Fyqa. Lagipun senang jer nak buat no-bake cheesecake kan?hehe. ko jangan tak buat2 pulak cheesecake pasnie Fiq?haha

Jom layan gambar2 Fyqa dengan cheesecake nyer..muka excited giler..hahaha

Tekun

Gigih berusaha..

Me n Fyqa

Posing ckit..

No bake double choc cheesecake..

Peace yoo.. time untuk potong n merasa..

Tempting tak?hehehe

Alhamdullah cheesecake menjadi dan Fyqa puji sedap..hehe. Fyqa stay kat umah aku sampai malam. kitaorg dinner sama2, aku suh mr hubby tapau nasi lemak berlauk siap2. sempat la Fyqa berborak2 dengan asben aku sekali. ade satu friendship quote yang aku nak dedicate kan kat kau fiq...

"remember me and bear in mind.. a faithful friend is hard to find.. this is always good and true.. so dont changing old for new..."

Walau apa pun terjadi, kau tetap sahabat aku dunia akhirat Fiq.. love u always.. may the friendship blooms forever, In shaa Allah..<3

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...