Daisypath Friendship tickers Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday 30 June 2011

Minah: Majlis Pertunanganku..

Bertunang adalah ikatan sementara sebelum memulakan satu akad. Aku juga pernah merasai pengalaman bertunang dan menjadi tunangan orang. Tapi tak lama. Cuma 2 minggu. Kami bertunang pada 11.6.2011. Pada mulanya aku pikir, tak payah lah tunang2 since majlis  sebenar pun dah dekat. Tapi tunang aku cakap dier teringin nak rasa bertunang. Apa lagi, kelang kabut lah jadinya sebab ada masa 3 hari jer. 

Coklat Taj Mahal - lambang cinta



Macam2 perasaan bercampur. Tension sebab last minute takut tak sempat nak buat preparation. Nervous nak menghadap bakal mertua. Tapi happy bangat nak bertunang dengan insan tersayang..hee~ Dalam masa 3 hari tu aku terpaksa fikirkan lokasi, tempah catering, cari cincin, hantaran, tema, sewa dulang hantaran dan lain2.

Cupcakes bertemakan "Cinta"


Untuk hantaran aku tempah coklat Taj Mahal n cupcakes dari Coklat Kitchenette dengan bertemakan warna biru. Thanks Lala..cantik n sedap. Kalau ada sape2 nak order dengan Coklat Kitchenette jangan order last minute k? Place order at least 5-7 hari sebelum. Aku special case...hee~ 1 dulang lagi aku bagi sebakul buah-buahan. Aku cakap kat tunang xpayah lah hantaran2. Cukuplah sekadar sebentuk cincin. Tunang aku pun cakap ok!

Satu hari sebelum majlis, tunangku telefon n bgtau ada penambahan hantaran dari pihak lelaki. Mak cik tunang dari Kelantan bawakan 2 dulang hantaran berupa kain sutera dan kek tunang. Alamak dah x sempat untuk aku tambah hantaran lagi. Tunang aku cakap, xpe. 3-3 pun ok! So jadilah hantaran 3 dulang berbalas 3dulang..hehe.

Majlis pertunanganku telah diadakan di rumah ibu saudaraku yang dihadiri oleh keluarga terdekat dari kedua belah pihak. Selepas selesai acara penyarungan cincin oleh ibu mertuaku, doa kesyukuran dibacakan. Selepas bacaan doa, tetamu dijemput untuk makan tengah hari. Majlis yang simple tetapi cukup bermakna buat kami sekeluarga. Aku bersyukur kerana segalanya berjalan lancar. Walaupun tempoh pertunangan tidak lama, namun ia telah menjadi sejarah dan kenangan manis dalam hidupku. Semoga jodoh kami kekal hingga ke akhir hayat. Amin.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...